Jó 2óra alvás után hajnal 3:30kor keltünk. Pontban 4órakor
már kinn voltunk a buszmegállóban, ahonnan 70perc utazás után megérkeztünk
Kuala Lumpur LCC termináljára. A becsekkolás gyorsan ment, percek alatt a gépen
voltunk és 40perc repülés után, helyi idő szerint 8órakor megérkeztünk
Indonéziába, Szumátra szigetére, Medan városába.
Rögtön lehetett érezni, hogy egy szegény ország repülőterén
vagyunk. A "terminálon" dohányzó határőrök, bürokratikus ügyintézés
(egy ablak vízum, másik ablak bevándorlási hivatal, harmadik útlevélkezelés,
ráadásként egy határőr szedegette össze a vámpapírokat), valamint egy rozoga
mobil csomagröntgen.
A reptér parkolójában a taxisofőrök ránk szálltak, mint légy a sz@rra. Habár nem drága a
viteldíj (1400 Ft Rupiában), én a legolcsóbb megoldást kerestük: a becakot. A
becak egy motor, melyhez egy alig kétszemélyes, összebarmolt oldalkocsi (nincs
két egyforma) van erősítve. Ugyan a becakosokat nem engedik be a reptér
területére, de mi nem voltunk restek kimenni hozzájuk. :-) A megalkudott
viteldíj Bengbenggel (legalábbis azt mondta, így hívják) 460 Ft, Rupiában. (Míg Tomi rúpiát váltott, hogy kifizethessük szegény
Bengbenget, aki nem tudott visszaadni, addig engem Beng egy ismeretlen, arra
kószáló arccal indonézül próbált tanítani, kevés sikerrel. N.)
Figyeld az arcot hátul! |
A városközpontban egy felejthető mecset megtekintése és
moszkítógyilkosok beszerzése után, a becakemberek, taxisok, motorosok és
autósok szüntelen kiabálása-hívogatása ellenére (na jó alkudoztam velük, de
sikertelenül) megkerestük a helyijáratot, a másik híres közlekedési
alkalmatosságot errefelé: az opeletet. Az opelet a helyi BKV, a 2milliós
nagyváros egyetlen tömegközlekedési lehetősége. Egy minibusz, mely kisebb a mi
kisbuszainknál és tulajdonképp teherszállítóból van átalakítva néhány paddal személyszállításra.
Annyi van belőle, mint a szemét. Viteldíj: 460 Ft-Rupia, kettőnknek. (Ha még 5 percig tovább kutattunk volna olcsó becakos bácsik
után, biztos megint rám tört volna a rosszullét, ezúttal a szmog miatt. Nem is
értem, hogy az itt lakók - elsősorban gyerekek - szervezete hogy és meddig
képes elviselni mindezt. N.)
Nem épp új járgányok |
15-en utaztunk benne egyszerre |
A buszállomáson rögtön rátalálva a dzsungel melletti kis
faluba, Bukit Lawang felé igyekvő járatra, el is kezdtük 3órás utunkat. Medan közlekedése akció-horror kategória. Tengernyi minibusz,
teherkocsi, motoros, káosz és eddig soha nem tapasztalt szmog. Az út a faluba iszonyat kátyús, néhol hiányos, de legalább
zsúfolt volt, relaxációként sofőrünk folyamatosan dudálva, motorozó
kisgyerekeket leszorítva előzött.
Megérkezésünk előtt néhány kilométerrel már beszállt hozzánk
egy helyi fiatalember, kisfiával. Bemutatkozása után kiderült, hogy
történetesen épp túravezető, véletlenül több szálláson is van ismerőse és ha
már ilyen jól elbeszélgettünk, szívesen válallja a kétnapos túránkat. Néhány
füllentéssel gyorsan leráztuk. Az ilyen véletlenek célja az, hogy az utazókat
már a faluba való beérkezés előtt behálózzák, drágábban eladva a túrát és a
szállást, mint a valós piaci ár.
Némi keresés után 1200 Ft-Rúpiáért a folyó mellett a falu szívében
találtunk szállást és túrát is.
(Vacsoránk egy helyi ètelkülönlegesség, a szumátrai Redang
csirke volt, melyet én választottam Lias, a túravezetőnk tanácsára és Tomi
budget-ének rovására:-), mivel az csaknem a szállásunk egy éjszakai árával ért
fel. N.)
Szoba |
WC, zuhany |
Hiába berhelték a majmok a víztartályunkat, nem lett meleg víz |
Híd a folyón |
Helyi közlekedés |
Kilátás a teraszról |
Holnap 24 és 25én egy kétnapos túrán veszünk részt és a
dzsungelben éjszakázunk vezetőnkkel együtt.
Ahh de jó majmok főnökbe vannak vízvezeték szerelők,szerszám nem volt nekik biztos..ahhh én is akarok a dzsungelba aludni ba...ki..:( de fain hely ez ...
VálaszTörlés